A A A

הרחוב כפלוקס

רחוב - קיר בניין פוגש מדרכה, שפת מדרכה פוגשת כביש. ובצד השני כביש פוגש שפת מדרכה, מדרכה פוגשת קיר בניין ובין לבין מתנהלים במרחב אנשים.
כשאדם עוזב את פתח ביתו ויוצא אל הרחוב הוא בדרך כלל עושה זאת על מנת להגיע  למקום אחר. כמעט תמיד, הרחוב עצמו אינו היעד. הרחוב הוא קטע ביניים שהאדם נאלץ לעבור בו כדי להגיע למקום יעדו שם הגבולות שוב ברורים.


הרחוב הוא מקום מלא סכנות, הסכנה הפיזית של השילוב בין זכות הדרך למכוניות וזכות הדרך להולכי רגל, הסכנה הפיזית הקיימת מצדם של עוברי אורח בלתי מוכרים שאין לסמוך עליהם שלא יעוללו דבר מה רע.


אנשים רבים מנסים לצמצם את זמן שהותם ברחוב או להפוך את הרחוב למרחב שההתרחשויות בו הן בלתי נראות וכך אינן פוגעות בהם. אך הרחוב הוא למעשה מרחב של התהוות מתמדת שבכל שעה משעות היממה יש בו התרחשות שלעולם אינה מחזירה אותו אחורה או מקבעת אותו במקומו. אפשר לראות זאת בצורה הטובה ביותר באלמנטים הפשוטים ביותר המרכיבים אותו.


במפגשים בין שפת מדרכה לכביש ולחיבור שנוצר ביניהם, מכך שקו ישר הופך להיות מגומגם. כאשר מבין החריצים שבין האבנים פורצים להם עשבים, הרומזים לנו מה יש מתחת.


כתובות הגרפיטי הנמצאות על קירות בנינים, על תיבות דואר, תאי טלפון, ומעקים מספרות סיפורים ומציעות לאדם ההולך ברחוב להרחיב את תודעתו. גרפיטי של שלושה לבבות על המדרכה יכול פתאום לגרום להולך הרגל לחשוב על אהבה.
הרחוב אף פעם לא נעצר בלילה. בשעות מאוחרות אפשר לראות כיצד הדינוזאורים הצהובים והכתומים נעים להם באיטיות בצמתים, ממונעים וחופרים, מוציאים ערמות של חצץ ומחליפים יסודות.


דמויות שחורות עם פסים צהובים מרחיבות את הדרכים. שלטי פרסומת ענקיים מציעים גירויים ללא הפסקה. כל אדם הצועד ברחוב למשך זמן מסוים, הוא בעל זכות לצאת מתוך ההוויה הקבועה של עצמו. ברגע שהרחוב לא יראה שלילי ומלא בהסחות דעת אלא כמקור של התרחשויות שונות המרעננות ומחדשות את החשיבה והרגש, יוכל  הרחוב לשמש כמקור של עוצמה לניהיליזם חיובי  אצל הבורגני.


 
מאמריו © כל הזכויות שמורות • צרו קשר